måndag 2 juni 2008

DN be serious business!

Vissa nätter då jag delar ut mina tidningar så hittar jag saker som roar mig något så ofantligt mycket i de timmar jag jobbar. Det kan t ex vara att lägga i DNs extrabilagor i en SvD och sen fnissa obehärskat till nästa brevlåda då det hela upprepas igen, och så håller det på hela natten. Det har också hänt att jag har stannat och filma igelkottar i en timme med min urkassa mobilkamera. Ja ni vet sånna små saker som lyser upp ens tillvaro.

Senast var det DNs huvudrubrik som fick jag att klappa ihop i totalt gapflabb.
"Schizofrena dör ofta ensamma och bortlömda"
*pause*
Alltså håller inte deras personligheter varandra sällskap?

Här har man tagit hand om sina personligheter i 30 år matat dem, gett dem husrum mm. så överger de en för en yngre och snyggare knasboll. :(

Varje gång jag plockade upp en tidning så fick jag ett skrattanfall.. dvs ca 400ggr den natten då.

Inga kommentarer: